Rose & Cuir (2019.) - Editions de Parfums Frederic Malle PSX 716

Definitivno spadam u grupu fanova Rose & Cuir, a izgleda i među grupije Jeana Claudea Ellene. Sample Rose & Cuir stigao je do mene svega desetak dana nakon promocije parfema i to zato jer iznad nas postoji parfemska kozmička pravda koju dijeli viša parfemska sila, a ona se katkad ipak smiluje i neočekivano nagradi ustrajne i odane.

Vrijedi skrenuti pažnju na fenomenalan historijat nastanka Rose & Cuir. Objavio ga je Perfume Society u obliku screenshoota izvorne on-line prepiske između Frederica Mallea i Jeana Claudea Ellene.
Članak “The modern way of creating perfume – via text!” je ovdje.

Odmah početno: ja sam fan i ruže – koje ovdje nema, ali je itekako ima, jer miriše, i kože, i to prave pravcate čvrste, štavljene, old fashioned kože, bar jednako ako ne i više od mekih koža i baršunastih antilopa te različitih soft focus rukavice/torbica-koža. Možda je to zato jer je ova čvrsta, žilava, gotovo gorka isobutyl quinolinska koža rijetka i skoro izumrla, a možda je to i posljedica odrastanja i življenja s istovrsnim kožnim mirisima, klasicima izgrađenim na spoju koji ćete lijepo li lako namirisati kao nositelja kožne note ako uzmete, primjerice, Bandit i niz muških kožnih klasika.

Pri svakom nošenju Rose & Cuir se na mojoj ruci toliko puta zavrtio u krug da imam osjećaj kako će mi trebati još vremena i još nošenja da “uhvatim” ovaj parfem, a uhvatila sam ga u prvom nošenju.

Paradoks ili proturječje? Ne, nije.

Rose&Cuir je s jedne strane definirano intenzivan, a s druge kristalno transparentan, istovremeno tradicionalno kožnat, ali i redefinirajuć prema cijeloj liniji kožnih parfema koji počivaju na isobutyl quinolinu. 

Ellenina koža nije temelj u bazi parfema, do kojeg se stiže kad je mirisno putovanje završeno i većim dijelom već izdefinirano. U Rose & Cuir je Ellena je dominantnu notu koja u tradicionalnim kožnim strukturama na baznoj horizontalnoj osi fiksira karakter parfema prebacio u parfemsku vertikalu, olakšao, pomladio i zaigrao, kako sa svojim vlastitim identitetom tako i sa sličnim identitetom ruže, koje ima i nema. Ovdje je isobutyl quinoline pomlađen i podignut te učinjen transparentnim i laganim, a da ne gubi ništa od intenziteta i karakteristične mirisne čvrstoće. 

Također, hvatajući ružu duž razvoja parfema, pratio me jasan osjećaj da ju mirišem cijelo vrijeme, ali da ova ruža ne želi biti fiksirana – ruža je istovremeno i cvjetna i zračna i biljna i apstraktna.

Neovisno o ruži i koži ili baš zahvaljujući njima,čini mi se da me Ellenina majstorska igra prisutnosti, materijalnosti i iluzije, uskraćivanja i darivanja, usmjerila prema mirisanju same biti parfema, ali ne samo ovog.

Svih parfema.

Prvi dojam za R&C – O DA!

DISCLOSURE:

Kupljeno.